Ontdekkingstocht door Hong Kong - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Nynke & Steven Versluis-Rodenhuis - WaarBenJij.nu Ontdekkingstocht door Hong Kong - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Nynke & Steven Versluis-Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Ontdekkingstocht door Hong Kong

Door: Nynke

Blijf op de hoogte en volg Nynke & Steven

01 Augustus 2013 | Hong Kong, Kowloon

Reisverslag 2, Hong Kong, 1 augustus

Sinds we net zijn aangekomen in Hong kong is het eigenlijk alleen maar leuker geworden hier. Op de dag van aankomst wilde ik eigenlijk zo snel mogelijk weer weg uit Hong Kong, maar nu vind ik het wel prima zo. Hoewel ik er natuurlijk wel naar uitkijk om lekker naar een kleiner stadje of dorpje te gaan. (-:
Het eerste wat we dinsdag deden was jullie laten weten dat alles goed ging, want het internet in ons guesthouse deed het niet. Daarna zijn we naar de Victoria Peak geweest. Dat is een berg, waar je een mooi uitzicht over hong kong zou kunnen zien. Het was heel warm die dag en heel helder. Vandaar dat het extreem druk was bij de tram dat ons naar de berg zou brengen. Maar na drie kwartier wachten in de zon, konden we eindelijk de trein in! Ondanks dat het een oud treintje was, hadden ze natuurlijk airco in het treintje! Overal in Hong kong hebben ze airco, echt overal…. En die staat dan echt op standje noordpool! Het is elke keer een klap in je gezicht als je ook maar en een winkel binnenkomt… Maar om bij het verhaal te blijven, we zaten in het treintje. Boven aangekomen kwamen we in een soort groot winkelcentrum terecht. Na wat gezoek naar de uitgang, zagen we een heel mooi vergezicht over Hong Kong.
Daarna wilde ik nog graag het park in dat op de top van de berg was, want ik miste een stukje natuur. Het park was werkelijk een verademing na het drukke centrum van Hong Kong. Het leek wel alsof we in een andere wereld waren! Op een gegeven moment gingen we op een smal paadje lopen in het park en toen zag ik een SLANG!! Ik gillen en roepen naar Steven, maar door de schrik liep ik niet weg van het beest, maar viel ik juist in zijn richting! Gelukkig schrok de slang even erg van mij, als ik van hem, dus hij was snel verdwenen. Dit was iets te veel natuur voor ons en daarna zijn we snel richting de uitgang gegaan.
De dag erna zijn we van hotel gewisseld, want ons eerste hotel was redelijk duur. Ook kwam ik erachter dat er bedwantsen in de kamer zaten. Ik ben dus ’s nachts helemaal lek geprikt door die stomme beesten! Op dezelfde verdieping als ons eerste hotel vonden we een evengoed guesthouse, hopelijk zonder bedwantsen (of bedbugs). Vervolgens zijn we gauw naar de botanical garden waar we gister ook al geweest waren. Het was bloedheet en op het midden van de dag, dus we zijn er maar kort geweest. Op naar Hong Kong park. Dit park is heel mooi met tropische vogels in een grote kooi en vijvers met koi-karpers en schildpadden. Op een gegeven moment was het weer wat koeler en hebben we gezellig aan het water zitten kaarten, volgens het spelletje geleerd van Klasine.
Vandaag zijn we op het eilandje Lantau geweest. Daar heb je namelijk mooie natuur en een groot boedhha beeld, met een boeddhistisch klooster. Erg boedhistisch vond ik het niet, want het was allemaal erg commercieel. Volgens mij zijn die monniken de rijkste ter wereld. Daarna liepen we rond in een dorpje en vond ik weer een beetje de Aziatische sfeer van toen we op Sulawesi waren, twee jaar terug. Alles was er redelijk relaxt en de mensen wat aardiger. We hebben een end gelopen om witte dolfijnen in het water te zien, vanaf een uitkijk-punt. De natuur was erg mooi, maar geen dolfijn te bekennen. Later hoorden we dat die weggaan doordat het vliegveld te dichtbij is.
Wat ik verder vind van Hong Kong? Het is er druk en iedereen heeft haast. Niemand lijkt oog te hebben voor iemand anders, tenzij het een bekende is. De technologie is er van hoog niveau, maar dit bevordert het contact tussen de mensen niet. Zo zie je soms twee mensen die uit eten zijn en die allebei naar hun i-pad zitten te staren. Gezellig, maar niet heus. Vandaag viel ik op straat, omdat ik hard rende vanwege de regen. In Indonesië of elk ander land zouden er mensen behulpzaam zijn geweest, maar niet in Hong Kong. Niemand keek op of om. Tijd is hier geld en dus moet alles snel, snel. Op Lantau zag je dus ook veel kinderen met pake’s en beppe’s. Want ja, de ouders zijn aan het werk. En het werk is heel belangrijk, want alles is duur in Hong Kong. Het is heel fascinerend, om hier een tijdje rond te lopen, maar mijn favoriete stad zal het niet worden. Daarvoor is het te druk en de mensen te onaardig.
Alles gaat hier verders goed met ons allebei. De bedwantsen hebben mij in het nieuwe hotel ook te pakken genomen… Dus vanavond (het is nu 21.54) maar eens kijken wat DEET doet. Een mobieltje kopen we binnenkort, maar Hong Kong is daar iets te duur voor. Morgen gaan we naar Macau, nadat we ons Chinese visum hebben opgehaald.
Dankjewel voor alle leuke en lieve reacties op het vorige bericht!!
Ik heb geen idee wanneer we weer wat plaatsen, want we weten niet wanneer we weer internet hebben.

Groetjes,
Steven en Nynke

  • 01 Augustus 2013 - 17:30

    Cees:

    zo alweer vanalles beleeft samen, op naar China.

    de dames gedropt op Schiphol, zijn onderweg naar Praag, daar is het en in Nederland ook erg warm.

    groet maar weer, Cees

  • 01 Augustus 2013 - 17:56

    Marcel:

    en wij maar puffen in de hitte hier. Hopelijk gaat het visum daar sneller dan hier in Den Haag !!!
    En dan maar " op naar Macao "; een gokje wagen ?!

  • 05 Augustus 2013 - 22:45

    Sandra:

    Leuk verhaal, leest gezellig zodat we weer meereizen, maar die slang wel eng zeg Nynke, volgende keer hard stampen en de andere kant vallen he!!!!
    liefs mams

  • 06 Augustus 2013 - 09:11

    Marlène :

    Hallo Steven en Nynke, op mijn verzoek heeft Sandra de site doorgegeven waarop ik jullie kan volgen, ik heb me net aangemeld. Érg leuk om het eerste verslag te lezen. Heel beeldend. Ik ben enorm nieuwsgierig naar jullie grote lange avontuur. Sterkte met de jeuk van de wantsen! Take care! Groetjes van Marlène

  • 04 September 2013 - 16:35

    Chantal:

    Hoi Nynke (en Steven natuurlijk),
    Wat een belevenis met die slang! Ik zou waarschijnlijk van schrik niet meer hebben kunnen bewegen of zelfs maar roepen. Gelukkig schrok die slang nóg meer van jou, Nynke! En wat naar dat de bedwantsen jou hebben gevonden. Hopelijk brengt Deet een tussenoplossing. Veel plezier straks in China!
    Veel liefs, Chantal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke & Steven

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 529
Totaal aantal bezoekers 156198

Voorgaande reizen:

07 Mei 2015 - 04 November 2015

Vrijheid blijheid met ons busje

28 Juli 2013 - 27 Juli 2014

Azië & Australië

25 Augustus 2012 - 16 September 2012

Marokko 2012

27 Augustus 2011 - 24 September 2011

Azie 2011: Singapore & Sulawesi

24 Juli 2010 - 28 Augustus 2010

Ghana

01 Augustus 2009 - 23 Augustus 2009

Malta e Sicilia

12 Juli 2008 - 25 Augustus 2008

Zuid-Amerika

25 April 2016 - 30 November -0001

Vive la France

Landen bezocht: