Terug in Nathong! - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Nynke & Steven Versluis-Rodenhuis - WaarBenJij.nu Terug in Nathong! - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Nynke & Steven Versluis-Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Terug in Nathong!

Door: Nynke

Blijf op de hoogte en volg Nynke & Steven

28 Oktober 2013 | Laos, Vangviang

Hoi Allemaal!

Na ons tripje naar Luang Prabang zijn we nu alweer sinds vrijdagavond terug op het vrijwilligersproject. We misten het toch te veel en wilden eigenlijk alleen maar terug. Waarom ergens anders heen gaan, als je een plek weet waar het goed is? En daarom wijzigen we ons reisplan regelmatig!
In Luang Prabang hadden we een bus naar Vang Vieng geregeld via een boekingskantoortje. De pick-up naar het busstation was echter een uur later dan gepland, dus we vertrokken ipv 8.30 om 10.30.

In Vang Vieng hadden we redelijk snel een tuk-tuk naar het project, omdat Steven een local uit Nathong tegen kwam. Op het project aangekomen was iedereen blij en heel verbaasd, dat we in plaats van 10 dagen, maar 4 dagen weg waren geweest.

De kinderen vonden het uiteraard leuk dat we weer terug waren en we moesten gelijk een kaartspel doen (-;
Ook hebben we weer geholpen met harpoenvissen en koken. Het is erg fijn om weer terug te zijn!

Het is ook lekker rustig, omdat veel vrijwilligers (tijdelijk) weg zijn en dat is wel even prettig.

De eerste avond hebben we in de keuken geslapen. Daar hebben we niet super goed geslapen, want er waren allemaal vreemde geluiden. Van bijvoorbeeld ratten, katten, mensen die binnen kwamen en dingen die omvielen. Ook werd Steven drie keer wakker gemaakt door een van de boys. De volgende dag kregen we in geuren en kleuren te horen hoe Steven dan reageerde (-;
Omdat we natuurlijk niet heel lang in de keuken konden blijven slapen en de bungalow redelijk prijzig is, slapen we nu in de slaapzaal. En dat bevalt eigenlijk heel erg goed!
Ook in de slaapzaal werd Steven nog een keer wakker gemaakt, maar vannacht hebben we daar geen last van gehad.

Vandaag even een bezoekje gebracht aan het lokale ziekenhuis, omdat Steven een ontsteking heeft op z'n wang. Een van de boys had er gister op zn laotiaans speciale blaadjes op gedaan, om het zo te genezen. In het ziekenhuis kreeg Steven een antibioticakuur en pijnstilling, ik ga ervanuit dat het nu goed komt! Dus maak jullie maar geen zorgen om hem! (-;

Verder is het voor ons vrij lastig om te gaan internetten, omdat we dan vanuit Nathong naar Vang Vieng moeten lopen of fietsen, over een slechte weg. We kunnen ook een tuk-tuk nemen, maar dat kost een paar duiten en we zijn wel low-budget reizigers (-; Vervolgens waren we gister in Vang Vieng en toen was er geen stroom. We waren met een van de boys op zoek gegaan naar een kinderduikbril voor het harpoenvissen, maar duikbrillen voor kinderen verkopen ze hier niet. Gelukkig was hij wel heel blij met sojamelk en een lekker ijsje!

Wij vermaken we ons nog wel hier in Laos!

Veel liefs uit Laos,

Steven en Nynke

P.S. Bedankt voor alle leuke reacties en er staan meer fotos op onze site:

www.nynkestevenopreis.mijnalbums.nl

• 28 Oktober 2013 - 19:28

Sandra:

Hoi lieverds, klinkt weer allemaal heel mooi, leuk om weer terug te keren naar het vrijwilligersproject en zo hartelijk ontvangen te worden. Ik ga nu gauw naar de foto's. dikke kus mams

• 01 November 2013 - 18:57

Qma:

hoi luidjes weer een spaqnnede dag omdat je naar het ziekenhuis moest voel je nu weer wat beter?hopelijk is dat het snel weer over is .Wat voor weer hebben jullie daar hier stormt het nog aleens. Wel het gaat jullie goed veel liefs OMA

Tags: Sae Laos