Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Nynke & Steven Versluis-Rodenhuis - WaarBenJij.nu Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Nynke & Steven Versluis-Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Marrakech

Blijf op de hoogte en volg Nynke & Steven

31 Augustus 2012 | Marokko, Marrakesh

Hallo Allemaal!

Nou, dan nu eindelijk een verslag vanuit Marokko, van Nynke.

We zijn aangekomen in Casablanca, een leuke en overzichtelijke stad met aardige mensen.We hadden een relaxt hostel midden in de medina.
We hebben heerlijk gegeten in Casablanca, een keer zelfs bij een restaurant dat maar een gerecht verkocht. Maar als het goed uitkwam, alles wat je maar wilde. Ze gingen het dan gewoon bij de buren halen! Dat was erg grappig!
s Avonds komt het hier echt tot leven en in Casablanca zaten we graag buiten op het pleintje voor het hostel te kletsen. Zo hebben we een man ontmoet die vroeger aan Grieks worstelen deed en die hele bijzondere verhalen vertelde.
Na twee dagen in Casablanca zijn we doorgereisd naar El Jadida, waar we een bungalow op een camping gereserveerd hadden. Er waren in El Jadida veel touristen, geen Europeanen of Amerikanen. Maar nee, gewoon Marrokanen die op strandvakantie waren!
We waren zo ongeveer de enige touristen, net als in Casablanca. In El Jadida hebben we twee gozers ontmoet Hamza en Aziz met wie we een paar keer wat zijn gaan drinken en een keer gaan zwemmen. Dat was erg gezellig! Ook bijzonder om van hen dingen te horen over de Marrokaanse cultuur!
Na El Jadida gingen we naar Marrakech. In Casablanca en El Jadida is de warmte goed te doen, omdat het daar lekker waait. Maar onderweg naar Marrakech werd het steeds warmer en stoffiger. We stopten regelmatig om mensen te laten plassen en om te lunchen vanzelfsprekend.

Op de lunchplek stonden allemaal wagentje met ezels, er hingen halve koeien bij een lokale slager en de mensen wilden natuurlijk graag met ons praten of iets verkopen.
Nu zijn we dus in Marrakech. Onze eerste indruk was dat het er warm en stoffig is. Er lopen hier heel veel touristen rond en daar zijn ze ook wel aan gewend. Dat merk je oa aan de hogere prijzen die ze vragen. Ze zijn dan nog verbaasd ook, als blijkt dat je wil gaan afdingen! Verders zijn de mensen een stuk vervelender, ze geven niet zo snel op, als je zegt "Nee, ik wil niet in je winkel kijken." Ook is het hier erg druk op het centrale plein en dat is niet altijd prettig.
Gister zijn we 's ochtends vroeg de souks gaan bekijken, toen het nog koel was en dat was wel relaxt.
Verders heb ik hier veel op bed gelegen, omdat ik niet zo lekker was. Vandaar dat we een extra dag Marrakech gedaan hebben.
DAt is niet echt een straf, want we slapen in een leuke riad (dat is een herenhuis, met mooie kamers en een leuke sfeer).
En de mensen in de Riad zijn erg vriendelijk!

Groetjes,
Steven en Nynke

• 01 September 2012 - 07:47

Chantal Terpstra:

Hey lieve Nynke en Steven,

Wat ontzettend leuk om jullie verhalen weer te lezen.
    Ik hoop dat Nynke zich intussen weer wat beter voelt!
    Nog ontzettend veel plezier gewenst op de rest van jullie rondreis!
    Ik blijf de verhalen lezen en hoop op veel mooie foto's als jullie terug zijn ;-)!
    Veel liefs vanuit Leiden,

Chantal

• 01 September 2012 - 12:59

Cees:

Steven en Nynke,

Jullie hebben al weer veel ervaringen opgedaan, beterschap Nynke.

Nog veel plezier [Sahara]

Groet van Cees

in jullie huisje is alles goed, heb even de auto geleend

• 01 September 2012 - 17:57

Sandra:

hoi Steven en Nynke,
    leuke begin van jullie reis door Marokko. Heerlijk relaxed gestart en nu in het drukke Marrakech. Nynke ik hoop dat je je weer gauw beter voelt en dat jullie lekker kunnen doorreizen naar jullie volgende bestemming. We kijken weer uit naar een voolgende verslag!!!
    Have fun, groetjes Marcel en dikke kus mam

• 01 September 2012 - 23:01

Nynke:

Hoi Allemaal!

We zijn nu in Benhaddou en ik voel me een stuk beter!
    Dankjewel voor alle reacties!

Vandaag hebben we een Kasba bekeken en morgen gaan we richting de Dadeskloof.
    O, ja ook nog wat foto's op de fotosite: nynkestevenopreis.mijnalbums.nl

Groetjes,
    Steven en Nynke

• 04 September 2012 - 21:51

Heit En Vrouke:

Het is mooi jullie zo te volgen in Marokko en de verslagen te lezen wat een belevenissen. Mooi dat je je weer beter voelt nynke. Hopelijk niet al te veel stof daar!!! Nog prettige voortzetting van jullie vakantie. Nynke lees je ook even je eigen mail.

• 04 September 2012 - 21:51

Heit En Vrouke:

• 06 September 2012 - 19:09

Sandra:

heerlijk om weer even wat te horen...fijn dat je je beter voelt zodat jullie samen meer kunnen genieten. have fun, dikke knuffel marcel en sandra

• 07 September 2013 - 10:12

Heleen Van Arkel:

hai lieve Nynke,

wat leuk om wat flarden van je reisverslagen te lezen!
    Het ga je goed en heel veel plezier!
    ik hoop je nog eens te zien en te spreken!

liefs Heleen(Dukdalf)