Vliegen boven de Nazca Lijnen is tof (achteraf dan - Reisverslag uit Nazca, Peru van Nynke & Steven Versluis-Rodenhuis - WaarBenJij.nu Vliegen boven de Nazca Lijnen is tof (achteraf dan - Reisverslag uit Nazca, Peru van Nynke & Steven Versluis-Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Vliegen boven de Nazca Lijnen is tof (achteraf dan

Door: Nynke

Blijf op de hoogte en volg Nynke & Steven

16 Juli 2008 | Peru, Nazca

Hoi iedereen!

We zijn nu in Nazca, straks nemen we de nachtbus naar Arequipa. Vanmiddag hebben we met een klein vliegtuigje de beroemde nazca-lijnen bekeken. Eerst zouden we om 2 uur vliegen, maar uiteindelijk werd het kwart voor vijf. De Nazca-lijnen zijn echt mooi om te zien! Ook het uitzicht vanuit het vliegtuigje is geweldig! Veel mensen geven over in deze vliegtuigjes, die veel rondjes vliegen. Steven en ik hebben daar gelukkig geen last van gehad. In het hostel waar we vanacht geslapen hebben, is een mooi terras waar we vanochtend een heerlijk ontbijt gehad hebben.

Maar om aan het begin te beginnen. Ik kwam zaterdag aan in Lima, zonder bagage. Ik was heel blij om Steven weer te zien!!!! We hadden een hele mooie kamer en we zijn direct gaan slapen, want het was al 1 uur s nachts. Ik heb voorgedrongen bij het invullen van formulieren voor de verloren bagage, want ik was bang dat Steven er niet meer zou staan. Gelukkig was ik precies op tijd, want Steven vwas na 1,5 uur wachten net van plan om naar het hostel te gaan.

Zondag zijn we naar Miraflores gegaan, een vrij rijke wijk in Lima. Toen hebben we met onze voeten in de grote oceaan gestaan.Daarna hebben we gezocht om een plek om buskaartjes naar Pisco te kopen. Die konden we helaas niet vinden, maar de meneer in het hostel zei dat er elk kwartier een bus ging, dus dat we niet hoefden te reserveren. Toen zijn we uit eten gegaan. Ineens ging iedereen naar buiten, er was vuurwerk te zien. Het was een soort van show, echt heel erg mooi met muziek. Heel romantisch om daar samen met Steven van te genieten!

De volgende dag zouden we vroeg de bus naar Pisco nemen. In het hostel was echter niemand te vinden om de kamer te betalen, dus hebben we het geld gewoon neergelegd en zijn we weggegaan. Toen hebben we de bus naar Pisco genomen. Het was heel gezellig met Steven in de bus! We kwamen daar na een paar uur rijden ´s ochtends aan. ´s Middags heben we een prive-tour gedaan door het nationale park van Paracas.Met een taxi en chauffeur zijn we het park doorgegaan, echt heel erg mooi!!! Het park ligt in de woestijn, maar toch aan de kust, we hebben enorme zandduinen gezien met hele mooie kleuren: rood, geel en oranje. De Taxi-chauffeur vertelde veel over het park en het was heel interessant. Ook hebben we er vogels gezien, misschien een condor!! Geen idee of dit echt zo is! Ons hostel bleek ook een zwembad te hebben, dus we hebben even een duik genomen in het o zo koude water. Daarna zijn we in het centrum wat gaan eten en toen vroeg op bed.

Dinsdag zijn we heel vroeg op gegaan om een tour te maken om de islas baillestas te zien. Eilanden met heel veel vogels, zeeleeuwen en irritante touristen in de boot. We gingen met een speedboot en hadden uit voorzorg al pilletjes tegen zeeziekte genomen, maar hebben nergens last van gehad. Het was wel spannend, want de boot ging heel erg hard. We konden weer de zandduinen vanaf zee zien en dit was wederom heel erg mooi. Ook was er een soort van figuur in de rotsen te zien, te vergelijken met de nazca-lijnen.Heel leuk was het om te zien hoe piguins in het water te zien duiken! Veel zeeleeuwen waren er ook, boven op de rotsen.(Ik ben erg moe, dus nu is het misschien niet zo interessant om te lezen).Daarna hebben we de bus naar Nazca genomen, dit duurde zo´n 6 uur denk ik. Toen hebben we nog ff gerelaxt in het hostel, gerund door een Nederlandse vrouw en een Peruaanse man. Je zit in hun woonkamer gewoon, nu zit ik ook gewoon daar te internetten. Echt gezellig!!!!

Trouwens, we reizen niet als echte backpackers. We hebben tot nu toe alleen maar in tweepersoonskamers geslapen en vanavond-vannacht nemen we de meest luxe bus naar Arequipa, met ook nog de beste plaatsen. Daarnaast nemen we vaak de taxi of Tuc-Tuc (in Pisco). De Tuc-Tuc is een beleving op zich! Het is echt grappig, achterin zo´n ding!

Liefs,

Nynke

P.S Fotos zijn te zien op:

www.stevenversluis.mijnalbums.nl

• 17 Juli 2008 - 01:59

Steven:

Ja, het is erg leuk om met Nynke te reizen, maar ik was bijna terug naar het hostel in Lima gegaan, want de vluchtnummers klopte niet en Nynke was nergens te zien!
    Die Oost-Europese toerist in de boot was zeker irritant.
    Ik zag super op tegen de vlucht boven Nasca, maar het viel allemaal erg mee. Aan het einde was ik wel een beetje draaierig, want het vliegtuigje cirkeld eerst rechts rond een tekening en later linksom. Soms gaat het vliegtuig ook nogeens snel naar beneden, maar we hebben de lijnen gezien!

• 17 Juli 2008 - 07:17

Martin:

Veel plezier samen. Leuk om de avonturen te lezen. Zo te zien red Steven zich al aardig in het Spaans. Jullie komen in ieder geval al overal. Mucha Suerte Martin.

• 18 Juli 2008 - 11:40

Cvtje:

hoi beiden,

ik ben blij iets van jullie te horen! have fun samen, Cees

• 18 Juli 2008 - 13:51

Simone:

Hoi Nynke, en steven natuurlijk ook. Wat leuk om jullie ervaringen te lezen.
    Ik wens jullie nog heel veel plezier samen!
    Groetjes Simone ( SPH Nynke ;) )

• 18 Juli 2008 - 15:45

Mem:

leuk om jullie verhaal te lezen. ik hoop dat jullie blijven genieten.

groetjes mem

• 19 Juli 2008 - 08:12

Sandra:

Nynke je reis van 21 uur om er te komen is nu snel vegeten met Steven naast je alles wat jullie nu samen beleven.
    Take care , veel liefs mam

• 19 Juli 2008 - 08:19

Sandra:

heb net jullie laatste foto's bekeken, prachtig!!!
    liefs mam

• 19 Juli 2008 - 11:54

Heit:

In die korte tijd dat jullie daar zijn hebben jullie al heel wat gezien,prachtig mooie foto's geweldig. Nog een fijne tijd toegewenst. Zie al weer uit naar jullie volgend bericht. Steven nog bedankt voor kaart.

• 20 Juli 2008 - 18:18

Fam. Rodenhuis:

Geniet samen van deze rondreis in Zuid Amerika. Leuk om jullie verhalen te lezen, tuurlijk zullen we de site in de gaten houden om jullie avonturen te volgen! De foto's hebben we nog niet bekeken maar we zijn er erg benieuwd naar. Veel plezier, en de groeten uit Friesland van Jasper, Dineke, Klasien en Fj.

• 24 Juli 2008 - 09:13

Chantal:

Hey Nynke!
    Leuk om de belevenissen te lezen. Ik wist het natuurlijk al van je bagage, maar het lijkt me voor Steven heel lang wachten te zijn geweest! Maar toen zagen jullie elkaar toch eindelijk weer!
    Geweldig om alle verhalen te lezen, en ik blijf zeker regelmatig op de site komen om te weten wat je uitspookt daar :-P!
    Groetjes aan Steven en een kus van mij!
    x Chantal