Terug uit de jungle! - Reisverslag uit Puno, Peru van Nynke & Steven Versluis-Rodenhuis - WaarBenJij.nu Terug uit de jungle! - Reisverslag uit Puno, Peru van Nynke & Steven Versluis-Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Terug uit de jungle!

Door: Steven

Blijf op de hoogte en volg Nynke & Steven

12 Augustus 2008 | Peru, Puno

We zijn weer terug in Peru. Vanmorgen zijn we met een lokaal minibusje vanuit het Boliviaanse Copacabana naar de grens gegaan. Deze zijn we te voet overgestoken en daar hebben we weer een busje genomen naar Puno.

Afgelopen weekend hadden we een tour met prive gids en kokin aar de jungle. Dat was echt super! Er waren geen andere toeristen, ook geen asociale Letten! Dus iedereen die daar was, was er speciaal voor ons. Dat gaf ons soms wel een raar gevoel.
We verbleven op een ranch naast de jungle. We hadden een enorm 2 persoonsbed. Eerst zijn we met onze gids, Gorge, cacoabonen gaan oogsten. Hij legde die 2 dagen echt heel erg veel uit, vooal in het Spaans en met gebaren. Maar we konden alles goed volgen. Dat was veel beter dan die drama gids in Uyuni!
Na de lunch en een verfrissende douche hebben we een tocht van een paar uur door de jungle gemaakt. Lekker relaxt, want we zaten op een paard. Onderweg keamen we bananen- en ananasplanten tegen die daar gewoon groeien. Ook legde >George van alles uit over medicinale planten en zagen we veel gekleurde vlinders. s Avonds zijn we nog op zoek gegaan naar vogelspinnen; spannend! Helemaal als blijkt dat ze ook in ons dak leefden.
De tweede dag zijn we te voet naar een waterval gelopen. We kronkelden langs een kronkelend riviertje. Ik vond het helemaal geweldig, want George vertelde veel interessante dingen. Nynke vond het ook leuk, maar zwaar.
Later hebben we als Tarzan en Jane aan linaen geslingert en hebben we en douche genomen onder een waterval. George maakte toen ¨jungle-pakjes¨ voor ons (zie fotos). Onder de bladeren hadden we niets meer aan!
Op de terugweg voelde ik me steeds slechter worden. De rest van de middag heb ik op bed gezeten (liggen was nogf slechter voor mijn maag). Blijkbaar hebben we iets verkeerd gegeten, want Nynke kreeg een dag later last van haar maag. Nynke heeft van de coacoabonen nog wel chocola gemaakt.
s Avonds heeft Nynke soep voor me gemaakt en zijn we beide in slaap gevallen. Ik wist wel dat ik een geweldige meid had, maar ze heeft het nu weer bewezen!
Maandagachtend was er geen sneeuw meer in La Paz en door de verkiezingen vlogen ze zondag ook niet. Dus vlogen we met vertraging met TAM (de militairen) naar La Paz. Deze vlucht was veel beter dan op de heenweg. Het was een goewoon vliegtuig en veel groter dan de vorige. Maar nu kon ik niet zien wat de piloten deden en ook kon ik niet door de cockpit heen zien waar we gingen landen.
Vanuit La Paz hebben we meteen een bus naar Copacabana genomen, een leuk stadje aan het Lago Titikaka.

Woensdag gaan we met een speciale bus naar Cusco. Onderweg stoppen we op verschillende interessante plekken. s Avonds slapen we bij mijn gastfamilie. Ik heb mijn gastmama gisteren gebeld en ondanks dat er al 2 andere studenten zijn, zijn we ook welkom.

Hasta luego,

Steven

• 12 Augustus 2008 - 20:40

Nynke:

Het was inderdaad leuk om nog wat extra dagen in de amazone te zijn. Rurrenabaque is echt een leuk stadje! Vanochtend over de grens naar Puno vanuit copacabana was leuk: met minibusjes met Bolivianen! Nu weer wat meer luxe in Peru en morgen naar Cusco, ben benieuwd waar STeven die drie weken geweest is en wat ie daar uitgespookt heeft (-;
    Liefs,
    Nynke

• 13 Augustus 2008 - 08:32

Tio Ricardo:

Vogelspinnen op het dak? Eh..
    Gelukkig ben zijn jullie weer opgeknapt. En ja, een meid die soep voor je kookt wanneer je je not bien voelt; wat wil je nog meer?

• 13 Augustus 2008 - 18:25

Sandra:

de amazone is werkelijk prachtig, zelfs op foto's. heb je s'nachts wel geslapen met die volgelspin op de loer.
    kus mam