Terug in Mampong! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Nynke & Steven Versluis-Rodenhuis - WaarBenJij.nu Terug in Mampong! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Nynke & Steven Versluis-Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Terug in Mampong!

Door: Nynke

Blijf op de hoogte en volg Nynke & Steven

02 Augustus 2010 | Ghana, Accra

Hallo Allemaal!
We zijn nu in Mampong. Zaterdag kwamen we aan en was ik een beetje bang dat ze mn brief niet ontvangen hadden of dat ze me niet zouden herkennen. Maar Mama Tess begroette me heel enthousiast en bleef mijn naam maar noemen. Ook haar dochter Yvonne begroette ons heel enthousiast. Er zijn veel nieuwe mensen in het huis komen wonen. Sommige mensen wonen ineens in Londen of Accra.
Er werd ons ook direct verteld dat er vier vrijwilligers in het huis waren, ook uit nederland.
Mama Tess ging direct koken nadat we waren aangekomen.Ze wist ook nog precies wat ik lekker vond. Echt leuk!
Steven ging spelen met de kinderen en Mama Tess liet allemaal mensen roepen die ik nog kende. In korte tijd kwamen er veel mensen langs die ik niet allemaal meer herkende.

S middags zijn we nog even naar het weeshuis geweest. Ik liep direct naar binnen, maar de directrice wilde dat we naar haar toe kwamen. Het bleek dat bijna alle kinderen van toen er niet meer woonden. Ze waren terug gestuurd naar hun familie. Een paar kinderen waren er nog wel. Eentje: Amma ging nog steeds heel snel huilen, haar hechtingsproblemen vielen me nog steeds heel erg op.
Steven werd op een gegeven moment helemaal besprongen door een aantal kinderen en kon bijna niet meer loskomen.

De volgende dag zijn we met Mama Tess en de kinderen naar de Katholieke kerk geweest. Het begon om 9.15u en was pas om 12.00 afgelopen. We verstonden er niet veel van, want alles was in het twi, behalve de schriftlezingen. (Tsja, de bijbel is in het engels!!)
Er werd veel gedanst en er werden offergaven gegeven in de vorm van brood en bananen. Atta een jongen die mee was had ik 1 cedi gegeven voor de collecte en hij was helemaal trots!
Later hoorde ik dat zijn ouders overleden zijn, hij komt uit Ivoorkust en zijn ouders kenden Mama Tess. In Ivoorkust werkte hij als automonteur en in Mampong gaat hij voor het eerst naar school!! Dat vind ik wel goed van Mama Tess, Atta moet hard werken. Maar hij heeft het best goed.
S middags zijn we Mampong ingegaan, veel dingen waren dicht, omdat het zondag was. Ik herkende nog wel veel van het stadje.
Later hebben we een grote zak rijst gekocht voor Mama Tess, waar ze heel blij mee was!!

  • 02 Augustus 2010 - 11:02

    Cees En Sylvia:

    hallo kids,

    mooi dat jullie het naar je zin hebben daar.

    prettig verblijf verder,
    groet uit bewolkt 20 graden nederland

  • 06 Augustus 2010 - 20:52

    Cees:

    Steven, je kaart is er, bedankt

  • 10 Augustus 2010 - 20:15

    Oma:

    Hoi Steven&Nynke
    Wat een leuk reis ik ben jaloers als ik het lees ik wens julie een fijne reis terug
    liefs OMA

  • 10 Augustus 2010 - 20:19

    OMA:

    Nynke wat een weerzien
    geniet er van liefs OMA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Ghana

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2010

Mole NP is de moeite niet waard

09 Augustus 2010

Van kip tot ei tot kippensoep

02 Augustus 2010

Terug in Mampong!

31 Juli 2010

Straks naar Mampong!!

30 Juli 2010

Een Afrikaanse ervaring in een tro-tro
Nynke & Steven

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 156160

Voorgaande reizen:

07 Mei 2015 - 04 November 2015

Vrijheid blijheid met ons busje

28 Juli 2013 - 27 Juli 2014

Azië & Australië

25 Augustus 2012 - 16 September 2012

Marokko 2012

27 Augustus 2011 - 24 September 2011

Azie 2011: Singapore & Sulawesi

24 Juli 2010 - 28 Augustus 2010

Ghana

01 Augustus 2009 - 23 Augustus 2009

Malta e Sicilia

12 Juli 2008 - 25 Augustus 2008

Zuid-Amerika

25 April 2016 - 30 November -0001

Vive la France

Landen bezocht: