Voor het eerst all inclusive op de Togean eilanden - Reisverslag uit Tomohon, Indonesië van Nynke & Steven Versluis-Rodenhuis - WaarBenJij.nu Voor het eerst all inclusive op de Togean eilanden - Reisverslag uit Tomohon, Indonesië van Nynke & Steven Versluis-Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Voor het eerst all inclusive op de Togean eilanden

Door: Steven & Nynke

Blijf op de hoogte en volg Nynke & Steven

21 September 2011 | Indonesië, Tomohon

Hoi Allemaal!

Even een kort bericht, want we zijn nu best wel moe. Vanmorgen gingen we om 4.15 op om te gaan wandelen in een nationaal park, we hebben toen veel bijzondere dieren gezien. Onder andere heel veel apen.
Ook kwamen we weer een Nederlander tegen, die ons sinds Lore Lindu blijft achtervolgen (of wij hem). We komen echt niet van Auke af (-; .
De togean eilanden waren erg relaxt en leuk. Het all-inclusive gedeelte was erg fijn lekker rijst met vis eten voor lunch en diner! Bij het ontbijt kregen we gelukkig maar een keer nasi!

In Tomohon gaan we nog naar de markt waar ze verschillende soorten vlees verkopen. Zoals honden en apen- vlees.

Ook leuk om te vertellen is dat ik op Malenge (een van de eilanden) een emmer wilde hebben. In het Engels vroeg ik om een bucket. Dat begrepen ze niet, dus toen uitgelegd, daarmee kun je water dragen en ik wil het gebruiken om mijn kleren te wassen. Het is heel makkelijk, etc. etc. Na een paar minuten vertelde ik dat ik hen die morgen had zien lopen met een bucket. Waarna ze riepen: "Oh, you mean EMMER!" En toen voelde ik me toch wel een erg simpele blanke. (-:
Zo zijn er nog meer woorden in het Nederlands, die ze in het BAhasa Indonesia gebruiken. Zo is een kat poespoes, kantor = kantoor. Enzovoorts.

Het eind van onze reis is bijna in zicht en dat is wel jammer, want we gaan de super lieve mennsen echt missen!

Als we thuis zijn plaatsen we een langer bericht met alle verhalen van afgelopen weken!!

En tot ziens in het koude Nederland!!

Liefs,
Nynke en Steven

  • 21 September 2011 - 11:39

    Chantal:

    Hey Nynke en Steven,

    Jammer dat het einde van jullie reis al in zicht komt. Geniet nog even van die laatste dagen!! Ik heb vol plezier jullie reisverhalen gelezen tussen het verhuizen door. We spreken elkaar snel weer!
    Liefs,
    Chantal

  • 21 September 2011 - 19:00

    Cees:

    even een huishoudelijke mededeling: ik parkeer de auto a.s. zaterdag voor de vertrekhal 2, dat is boven de aankomsthal[len], we vinden elkaar wel.

    nog een fijne tijd en goede reis!

  • 23 September 2011 - 01:47

    Sandra:

    Hoi Steven en Nynke,
    De dagen vliegen voorbij maar niemand kan deze mooie indrukken van jullie afnemen(-:
    Weer veel gezien en beleefd, prachtig. Goede reis terug en ik zie jullie gauw weer.
    liefs mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke & Steven

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 156018

Voorgaande reizen:

07 Mei 2015 - 04 November 2015

Vrijheid blijheid met ons busje

28 Juli 2013 - 27 Juli 2014

Azië & Australië

25 Augustus 2012 - 16 September 2012

Marokko 2012

27 Augustus 2011 - 24 September 2011

Azie 2011: Singapore & Sulawesi

24 Juli 2010 - 28 Augustus 2010

Ghana

01 Augustus 2009 - 23 Augustus 2009

Malta e Sicilia

12 Juli 2008 - 25 Augustus 2008

Zuid-Amerika

25 April 2016 - 30 November -0001

Vive la France

Landen bezocht: