Straks naar Mampong!! - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Nynke & Steven Versluis-Rodenhuis - WaarBenJij.nu Straks naar Mampong!! - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Nynke & Steven Versluis-Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Straks naar Mampong!!

Door: Nynke

Blijf op de hoogte en volg Nynke & Steven

31 Juli 2010 | Ghana, Kumasi

Hallo Allemaal!
Straks gaan we naar Mampong, om Mama Tess en de rest weer te zien en Steven Mampong te showen.
Eerst zal ik nog even vertellen hoe ons verblijf in Cape coast was.
Ons Hostel in cape coast lag aan een mooi meertje met krokodillen erin. De krokodillen waren echt heel groot!!! Maar ze verzekerden ons dat ze mij niet gingen aanvallen ten zij ik hen kwaad zou doen. De eerste dag hebben we rustig aan gedaan en zijn we na het heerlijke ontbijt naar cape coast gegaan om geld te wisselen. We hadden namelijk nog helemaal geen cedis, doordat we direct naar cape coast gegaan waren vanuit het vliegveld. De bank was niet open op zondag, dus moesten we cash euro's wisselen bij een wisselkantoor. De wisselkantoren waren alleen ook gesloten, toen hadden we een probleem... Maar op de zwarte markt konden we ook geld wisselen. Ik vertrouwde het niet helemaal, maar onze taxichauffeur zei dat het helemaal veilig was. Uiteindelijk hebben we geld gewisseld in een kledingwinkel.
Daarna zijn we cape coast castle gaan bekijken. Het was echt indrukwekkend om te horen hoe de engelsen met de slaven omgingen en hoe het allemaal in zijn werk ging in het kasteel. De gids had soms alleen typische ghanese excuusjes. Ja, ze hebben een nieuw waterreservoir gemaakt, want ze dachten dat het andere water vergiftigd was...
Obama was er ook geweest en dat was in heel de stad ook te zien. Allemaal spandoeken met Obama erop. Ze zijn hier erg blij met hem!!
Verder hebben we nog gerelaxt bij het hotel. En 's avonds gegeten op een prive-eilandje. Dat was erg gezellig!!
De volgende dag zijn we met een taxi naar het nationale park gegaan: Kakum. Ik was daar al een keer geweest, maar nu hadden we een veel betere gids. De canopy walk was leuk, maar ik vond de wandeling daarna ook heel interessant, er werd van alles verteld over de bomen en planten die er groeiden. We hebben ook een boom gezien die wel 500 jaar oud was. Hij was echt enorm!!!!
Na kakum zijn we naar Elmina castle gegaan. Hier was ik ook al eens geweest, maar het was heel indrukwekkend!! Je kon de vieze lucht nog ruiken in de slavenverblijven!
Bij het avondeten hebben nog een keer genoten van de leuke vogeltjes rond het meertje. Ze bouwden allemaal nestjes, heel leuk om te zien!!!
De dag erna zijn we met de bus naar kumasi gegaan. De taxichauffeur naar het station wilde ons naar kumasi brengen. Toen steven ging uitleggen dat de bus milieuvriendelijker was, begreep hij dit echt niet. De reis naar kumasi was heel goed.
Daarna gingen we naar lake bosomtwi. De terugreis van daar naar kumasi ging niet helemaal vlekkeloos. De chauffeur had van alles in zijn kofferbak en dus pasten de backpacks van ons en de belgen er niet in. Hij reed heel hard en gevaarlijk terug naar Kumasi, dus ik hield echt mijn hart vast! Af en toe deed ik mijn ogen dicht om niet te hoeven zien hoe gevaarlijk het wel niet was.

In Kumasi hadden we een ok hostel, we deelden een kamer met de twee belgen en een engelsman. De volgende dag gingen we internetten en naar Mampong.
Daar lees je in het volgende bericht meer over.

Op de foto-site staan al een paar foto's. De site is:
www.nynkestevenopreis.mijnalbums.nl

Steven en Nynke

• 31 Juli 2010 - 10:42

~*Danielle*~:

Leuk om het verhaal ook vanuit jouw standpunt te lezen, Nynke!
    Heb net een reactie bij het andere verhaal geplaatst dus hier houd ik 't bij!
    Veel plezier nog!
    Danielle

• 01 Augustus 2010 - 05:30

Jelle & Chantal:

Hey Nynke en Steven,

Leuk om jullie verhalen weer te mogen lezen! Wij zijn net weer een beetje gesettled thuis. We hopen dat jullie een geweldige reis zullen beleven!
    ons

• 01 Augustus 2010 - 16:45