In Sicilia!!!! - Reisverslag uit Catania, Italië van Nynke & Steven Versluis-Rodenhuis - WaarBenJij.nu In Sicilia!!!! - Reisverslag uit Catania, Italië van Nynke & Steven Versluis-Rodenhuis - WaarBenJij.nu

In Sicilia!!!!

Door: Nynke

Blijf op de hoogte en volg Nynke & Steven

14 Augustus 2009 | Italië, Catania

Hoi Allemaal!

We zijn nu niet meer op Malta, maar in Italie! Op sicilie wel te verstaan. Er is al veel gebeurt. Maar ik zal bij het begin beginnen.

Op malta hebben we nog de hele oude tempels gezien, die waren ruim 5.500 jaar oud. Er waren er twee die heel mooi langs de kust lagen. Deze waren mooier dan degenen op Gozo vonden wij. Daarna hebben we nog eten gekookt in ons hostel, de auto ingeleverd en op naar het vliegveld.

We vlogen naar Palermo, op het vliegveld moesten we al langer wachten, want ze moesten stoelen vrijgeven. Bleek later dat we first class vlogen! Echt heel relaxt met meer beenruimte. We vlogen s avonds, dus we konden mooi alle lichtjes zien van Malta en Gozo en later van Palermo. In Palermo kwamen we redelijk snel van de bushalte in de straat waar ons hostel was. Ik hoorde luide muziek (ik wist dat we een students hostel hadden) en dacht dat het waarschijnlijk bij ons hostel vandaan kwam. Dit bleek te kloppen, er was een aardig feestje aan de gang. Die avond zijn we snel gaan slapen in het sobere studentenkamertje.

De volgende dag ervoer ik Palermo als druk en warm (natuurlijk in de stad...). Er staan veel mooie gebouwen, maar ik vind Palermo niet echt leuk, veel te druk!!! We hebben lekker door het centrum gewandeld en o.a. een mooi park met papagaaien gezien! En een mooie Cathedraal, simpel maar mooi. Mooier dan degene in Valetta waar je veel moest betalen om erin te mogen. Daarna zijn we nog de hele middag bezig geweest uit te zoeken hoe we bij het hotel kwamen waar we de huurauto moesten ophalen.
We gingen vroeg op pad om de huurauto op tijd op te halen. Maar op een busstation in Palermo kwamen we erachter dat we 19u echt niet gingen halen. De aardige mensen van de busmaatschappij boden ons aan om ze op te bellen om te zeggen dat w later waren. Bleken ze geen reservering te hebben! Uiteindelijk bleek dat de auto op het vliegveld stond en dat we hem de volgende dag in het centum konden ophalen. De mensen op het busstation waren heel aardig en hebben ons super goed geholpen!!! Met telefoontjes in het Italiaans etc!!!

De volgende ochtend gingen we vroeg op weg na een telefoontje met het bedrijf van de huurauto. We moesten toch naar het vliegveld. Daar zou iemand op ons wachten. We hebben er meer dan een uur gewacht en niemand gezien. Dus Steven bellen (zijn Italiaans/spaans is veel beter dan de mijne) bleken we op de verkeerde verdieping te zijn geweeest en was de reservering gecanceld. FF paniek dus, maar snel weer een oplossing bedacht. Via een ander bedrijf die op het vliegveld zat hebben we een auto gehuurd (duurder, maar ok). Dit was een Fiat panda, best klein zou je zeggen, maar dit nieuwe type een multijet was echt super fijn!!! Reed heel lekker! We wilden nog veel doen, maar zijn direct naar ons hostel gereden. Een bio-agriturismo in een klein achteraf dorpje vlakbij de kust. Daar werden we heel vriendelijk ontvangen door de mensen (Claudio, Luisa en hun dochter), we mochten direcht verse druiven, vijgen en peren eten. Echt heel vol van smaak, heel lekker! S middags zijn we nog even gaan relaxen en hebben we gezwommen op het strandje vlakbij. S avonds om half negen (siciliaanse tijd) aten we met de familie en de andere gasten een siciliaans maal. Echt heel lekker!! Alles kwam uit eigen tuin en was zelf gemaakt.
Daarna gingen we lekker slapen in onze koele kamer.

De dag erna (geen idee welke dag) gingen we naar Segesta om een grieks theater en een tempel te bekijken. Deze waren echt heel mooi en eentje was echt heel erg groot. Of nou, ja hij was groot geweest, want echt veel was er niet van over. Het was eigenlijk een hele grote stad en men weet eigenlijk nog niet wat er allemaal onder de groene begroeiing te vinden is.
Hierna zijn we naar Erice geweest, een middeleeuws vestingstadje. Dit was ff een endje rijden en toen we dachten dat we er bijna waren moesten we nog ff een lange kronkelweg op naar boven op de berg waar Erice ligt. Erice heeft veel kronkelsteegjes en straatjes om in te verdwalen en een aantal mooie gebouwen.
Daarna gingen we weer terug naar onze agriturismo, waar we heerlijke zelfgemaakte pasta gegeten hebben! Echt super lekker en heel uitgebreid.

De volgende morgen gingen we met pijn in ons hart weg van la talpa de agriturismo. De mensen waren er super aardig en het was heel gezellig met de andere gasten. We hebben zelfs nog ingemaakte augergines meegekregen, omdat Steven die zo lekker vond! Maar ja, aan alles komt een eind en met de muziek van Eros Ramazotti in de cdspeler was het snel vergeten. En gingen we op naar Agrigento, maar daarover later meer.

Morgen gaan we naar het vasteland van Italie met de Trein die ook op de boot gaat. Een lange reis naar het dorpje San Fili met de trein, de bus en de boot!!!
Dus morgen vroeg op om de trein te halen!!!

Liefs,
Steven en Nynke

• 16 Augustus 2009 - 18:01

Sandra:

jullie maken wel weer van alles mee he! veel zien, lekker eten en zon neem ik aan. Fijne treinreis naar San Fili! liefs mam