Naar het vasteland van Italie! - Reisverslag uit Cosenza, Italië van Nynke & Steven Versluis-Rodenhuis - WaarBenJij.nu Naar het vasteland van Italie! - Reisverslag uit Cosenza, Italië van Nynke & Steven Versluis-Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Naar het vasteland van Italie!

Door: Nynke

Blijf op de hoogte en volg Nynke & Steven

16 Augustus 2009 | Italië, Cosenza

Hoi Allemaal!

We zijn nu op het vasteland van Italie na een lange en enerverende (schrijf je dat zo?) reis.
Maar ik zal eerst mijn verslag van vorige keer afmaken, anders is het zo'n rare volgorde.

Nadat we wegreden van de agriturismo zijn we naar selinunte gegaan. Daar heb je mooie griekse tempels. Eentje moet heel groot geweest zijn, maar daar was alleen nog de ruine van te zien. Er waren ook veel gewone huizen te zien. Het was erg mooi en warm. En we hebben er daarom ook lang rond gelopen. Daarna gingen we naar Agrigento. Na wat gezoek vonden we al snel het hostel. Na het hostel gebeld te hebben, moesten we wachten op de eigenaar samen met twee porugezen. Dat was wel gezellig. Het bleek een appartement te zijn waar we in sliepen met voor ons een mooie grote kamer. Na weer eens zelf eten gekookt te hebben zijn we nog even AGrigento ingegaan en hebben gezellig naar de mooie lichtjes van AGrigento gekeken.

Woensdag kregen we een Italiaans ontbijtje dat we mochten eten bij een cafeetje in de straat.
Volgens mij typ ik veel dingen dubbel dus hier even een korte samenvatting;
Daarna zijn we naar de valle dei templi geweest, de hele hoge trap in Caltegirone en de mooie mozaiken in Villa romane del casale.

De mozaiken waren echt heel mooi en gedetailleerd! Het moet echt een gigantische villa geweest zijn!! Niet te beschrijven!

DAarna zijn we naar onze agriturismo in Floridia gereden.Dit was erg lastig, want soms zaten we op snelwegen die niet op de kaart voorkwamen. We hebben volgens mij een hele tijd rondjes gereden, waarna we op de goede weg zaten. Hierdoor kwamen we heel laat aan bij de agriturismo, om een uur of half negen 's avonds.Toen nog even kort iets gegeten en toen slapen.

Onze agriturismo was mooi; een kamer met badkamer, een teras en mooie sinaasappelbomen rond het grote huis. MAar wij konden er jammer genoeg niet lang van genieten, want wij sliepen er maar 1 nacht en moesten snel onderweg naar Catania.
We zijn naar Catania gereden en dat ging wel lekker, mijn laatste ritje in de mooie fiat panda met cdspeler!
Niet Stevens laatste ritje, want hij moest nog even de auto terugbrengen naar Palermo, een aardig stuk rijden. Ik ben Catania even in gegaan en heb lekker gerelaxt. CAtania is wel een mooie stad met wat mooie gebouwen, maar niet echt mijn ding.
Steven was om half zeven s avonds terug en toen hebben we lekkere opgebakken aardappels gegeten die ik alvast gemaakt had.
Toen was het al laat, dus steven kon de volgende dag pas CAtania bekijken.

Vrijdag hebben we s ochtends samen CAtania bekeken, ik zag veel dingen die ik al gezien had, maar vond het leuk om Steven alles te laten zien. Zoals de leuke groentemarkt en het grote plein in cAtania.
Daarna zijn we met de bus naar TAormina gegaan, daar was een grieks theater waarvan het decor nog deels overeind stond. Ik had zelf een beetje genoeg van de tempels, theaters etc. dus ik heb van het mooie uitzicht op Mount etna genoten. Die kon je vanuit het theater heel mooi zien!
DAarna nog lekker gegeten en alweer een dag voorbij.

Gister gingen we van CAtania met de trein naar Cosenza. Het begon al slecht, want de bus naar het station kwam maar niet. Dus we zijn gaan lopen, dat was heel ver met alle bagage en in de zon en ook nog met moeie voeten. De trein hebben we gelukkig wel gehaald! wE konden nog even genieten van het mooie uitzicht op sicilia en gingen daarna met de trein op de boot naar het vasteland.
Ons hostel in San fili dat wij geboekt hadden had gezegd dat wij in Paolo een bus konden nemen. Nou, die was er dus al niet. Dus een trein naar Catiglione de cosentino. Daar zou een bus zijn, die konden we ook niet vinden in het zeer uitgestorven spookstadje.Na een poging erheen te liften zijn we toch maar op de trein gestapt naar het volgende plaatsje; Cosenza. STeven heeft een hostel gebeld en gelukkig hadden ze nog plek! WE werden opgehaald vanaf het station en kwamen aan in het middeleeuwse stadje. Het hostel is ook in antieke stijl, zeg maar grootmoeders stijl op zn italiaans aangekleed, heel mooi!
Het was een heel vermoeiende en frustrerende dag, echt waar! Ik was helemaal kapot!

Dus vandaag gerelaxt, lekker ontbeten en toen om een uur of elf naar de galleria natizionale geweest met mooie oude schilderijen. Daarna nog even soep gegeten en weer lekker gerelaxt. Om een uur of drie zijn we op weg gegaan naar het kasteel wat hier op de berg staat en die we uit onze kamer kunnen zien. Het was een korte, maar leuke wandeltocht door het stadje wat siesta aan het houden was. Zo gaan we even eten (Italiaanse tijd) en dan zien we wel weer.

Deze reis is dus erg avontuurlijk zoals je leest, verder gaat het goed met ons, dus maak je geen zorgen!

Tot de volgende keer!

Liefs,
Steven en Nynke

• 17 Augustus 2009 - 15:37

Cvtje:

maak me zeker geen zorgen, nog veel plezier.

zijn net terug uit blankenberge, ook leuk.

groet van cs

• 17 Augustus 2009 - 18:48

Sandra:

jullie hebben een druk programma zeg, reizen is zeker geen vakantie maar hard werken, maar genieten doen jullie samen en daar gaat het om. liefs mam

• 17 Augustus 2009 - 18:52

Heit:

erg leuk jullie reisver-
    slagen te lezen, wat heb-
    ben jullie al veel gezien
    Nog een fijne tijd daar en geniet maar lekker.

Groet heit.