Nog even genieten van Malta - Reisverslag uit Valletta, Malta van Nynke & Steven Versluis-Rodenhuis - WaarBenJij.nu Nog even genieten van Malta - Reisverslag uit Valletta, Malta van Nynke & Steven Versluis-Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Nog even genieten van Malta

Door: Steven

Blijf op de hoogte en volg Nynke & Steven

07 Augustus 2009 | Malta, Valletta

Zo, nog even in Valletta internetten en vanmiddag naar de oudste gebouwen die op deze aarde zijn overgebleven. Dan vliegen we vanavond naar Palermo, Sicilia.

Vooral Gozo was erg mooi en rustig. Perkeren kan daar overal heel gemakkelijk. Toe we naar de ommuurde hoofdstad, Victoria (Rabat), gingen, hebben we net buiten die kollosale muren geparkeerd. Daar zijn we naar wat musea geweest en heben over bijna het hele eiland kunnen kijken.
Later zijn we met de huurauto, een geweldige Suzuki Alto!, naar de westkust gereden. Dar heben we in de Inland Sea gezwommen en naar Azure Window en Fungus Rock gekeken. De kust is er stijl, het water mooi blauw en de temperatuur erg goed door de wind.
De wegen zijn hier soms erg slecht en de rijstijl ook! Maar het gaat best.
De 3de dag op Gozo zijn we eerst naar 5.500 jaar oude tempels gegaan. Dat was een hele klus om ze te vinden, want soms hangt er wel een boordje en soms weer niet. Dus we zijn al vaak fout gereden. Maar er waren meer toeristen die het niet konden vinden.
Later zijn we natuurlijk weer gaan zwemmen. Dit keer in Xlendi Bay, een baai met fijn wit zand en mooie vissen waar we naar gekeken heben met een duikbril. Het is omgeven door prachtige rotsen. Daar zijn we langer gebleven en heben we lekker gegeten (zie fotos van zwaardvis).
Het was al donker toe we naar de veer boot naar Malta gingen. We konden het niet helemaal vinden. Toen we de haven binnen kwamen scheuren, konden we nog net als laatste de boot op.

Er staan wat fotos op onze site:

www.nynkestevenopreis.mijnalbums.nl

Ciao, Nynke & Steven

• 07 Augustus 2009 - 16:50

Sandra:

Fijn om even te horen dat alles goed is en dat jullie het naar jullie zin hebben. Nog heel veel plezier. Liefs mam

• 09 Augustus 2009 - 10:19

Cs:

hallo,

heb je de maffia al ontmoet [grapje] hoe is sicilia

cees

• 09 Augustus 2009 - 17:36

OMA:

Steven en Nynke wat ;nprachtige plaatjes hebben juli geschoten veel plezier groetjes OMA

• 12 Augustus 2009 - 18:42

Sandra:

hoi lieverds, ik heb jullie kaart al ontvangen, snel he! mooie foto's trouwens.
    liefs mam