Morgen vliegen we naar La Paz - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Nynke & Steven Versluis-Rodenhuis - WaarBenJij.nu Morgen vliegen we naar La Paz - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Nynke & Steven Versluis-Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Morgen vliegen we naar La Paz

Door: Steven

Blijf op de hoogte en volg Nynke & Steven

03 Augustus 2008 | Bolivia, Sucre

Hola,

We hadden geen zin om een halve dag en nacht in de bus te zitten, dus hebben we voor maandag een vlucht van 45 minuten geboekt met Aero Sur. Ik hoop dat we makkelijker Sucre uitkomen dan in. Zaterdagochtend zijn we met de bus van Potosi naar hier gegaan. Maar 15 km buiten Sucre waren blokkades opgericht en kon de bus niet verderrijden. De leraren staakten voor een beter pensioen en dus hadden de kinderen vrij. Zij stonden klaar met kruiwagens om de baggage tot voorbij de blokkades te brengen. Daar hebben we geen gebruik van gemaakt. We hebben zelf gelopen. Het was ruim 4 km, maar de ongeving was super mooi.
Ook Sucre is erg mooi. Wehadden hier nog wel wat langer kunnen blijven. De stad ligt om maar 2.000 meter, dus het is hier een stuk warmer.
Zondag zijn we naar de cementfabriek even buiten de stad geweest. Daar hebben ze een stuk rots ontdekt waarboven in de tijd van de dinosauriers een meer was. Hierdoor zijn er 5.000 voetstappen van verschillende dino´s bewaard gebleven. Eerst kregen we een rondleiding (in het Engels!) langs levensgrote replica´s en toen konden we de voetstappen bekijken. Erg interessant!
Maar zoals zo vaak hier in Sur America werden we ook vandaag opgelicht. Er is een speciaal ¨dinobusje¨ die naar het park rijdt. Maar deze kwam ons niet ophalen. Na een tijdje gewacht te hebben, zijn we maar in een taxi gestapt.
Daarna heben we wat door deze koloniale stad gewandeld. In een park hebben we nog een rondje gemaakt in een soort kart.

Vrijdagochtend zijn we in speciale pakken en met een ervaren gids een van de zilvermijnen rond Potosi ingeweest. Vooral Nynke vond dit erg spannend! Het was nauw, soms klimmem en klauteren, maar erg leuk! We hadden wat cadeau´s gekocht voor de mijnwerkers (zoals dynamiet en coca).

De busrit van ruim 3 uur naar Sucre was echt super mooi. We zijn nogsteeds in de Andes, maar doordat het lager is zijn er veel meer bomen. Natuurlijk zat er zoals altijd iemand op onze stoelen. Dat begrijp ik soms echt niet! Maar verder hebben we er niet echt veel last van, maar toch is het erg opvallend dat het echt elke keer gebeurd!
In de bus was ook een 12-jarig Peruaans meisje. Zij begon tegen ons te praten. Dat was erg leuk. Kon ik ook weer mijn Spaans gebruiken! Nynke en ik zaten tussen veel kinderen. We hebben wat koekjes en een gepelde mandarijn uitgedeeld. Zo ging de tijd snel voorbij.

Toen we eindelijk in Sucre waren, zijn we opzoek gegaan naar een hostel. We hadden expres niet geboekt, omdat we eerst wilden zien hoe het eruit zag. Uiteindelijk zijn we in Hostal Potosi (wel in Sucre hoor!) terecht gekomen. Die hadden we echt niet als eerste uitgezocht in de reisboekekn, maar het ziet er super leuk uit, met twee binnenplaatsen met een palmboom en mooie koloniale balkonnetjes. En ze hebben een keuken, dus we hebben al 3 keersoep gemaakt een ei gebakken en avondeten gemnaakt. Tenminste, mijn keukenprincesje heeft vooral gekookt, want ik voel me nu even (hoop ik) niet zo lekker.

Er staan weer meer foto´s online op:

www.stevenversluis.mijnalbums.nl

Ciao, Steven

• 04 Augustus 2008 - 16:51

Cvtje:

hoi steven en nienke,

hier is alles goed, blijf genieten van die oplichters

cees

• 04 Augustus 2008 - 17:54

Jasper En Dineke:

hoi nynke en steven, Leuk om en toe even jullie belevenissen te lezen. Het lijkt ons een hele ervaring. Geniet er maar van.Wees voorzichtig en tot ziens.

• 04 Augustus 2008 - 18:18

Heit:

Erg mooie foto's Steven en Nynke, die dinosau-
    riers zo groot en dat die
    voetafdrukken er nog steeds zijn, daar verbaas ik me over. Nog een mooie tijd daar. Succes.
    Groetjes heit.

• 04 Augustus 2008 - 20:57

Sandra:

hoi luitjes, moet jullie foto's nog bekijken maar eerst even hallo zeggen. Klinkt weer allemaal super. Tot gauw weer. Liefs mam

• 04 Augustus 2008 - 22:35

Nynke:

We zijn net in La Paz aangekomen met het vliegtuig en morgen vliegen we alweer! Dan gaan we de amazone in!!
    Maar daarover kunnen jullie over een paar dagen meer lezen.