Fijne feestdagen en een avontuurlijk 2015 gewenst! - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Nynke & Steven Versluis-Rodenhuis - WaarBenJij.nu Fijne feestdagen en een avontuurlijk 2015 gewenst! - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Nynke & Steven Versluis-Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Fijne feestdagen en een avontuurlijk 2015 gewenst!

Door: Steven

Blijf op de hoogte en volg Nynke & Steven

24 December 2014 | Nederland, Gouda

Hallo allemaal,

Zo aan het einde van het jaar is het mooi om terug te blikken op een geweldige trip van 364 dagen door Azië, Australia, Nieuw Zeeland en weer Azië. Het is niet altijd even makkelijk om dromen in daden om te zetten, maar het is het zeker allemaal waard geweest! We hebben een prachtige reis gemaakt waarin we heel veel geleerd hebben over de wereld, de mensen en ons zelf. We hebben heel veel bijzondere mensen ontmoet in wereldsteden, tussen de rijstvelden van Laos, op campings in Nieuw Zeeland en Australia en in hutjes in de jungle van Cambodja. We hebben ook heel veel moois gezien; prachtige boeddhistische en hindoeïstische tempels, eindeloze rijstvelden, The Outback, New Zealand (het mooiste land waar ik ooit geweest ben) en miljoenen sterren voor het slapen gaan tijdens onze kampeertrips. Vooral die sterrenhemel met The Southern Cross mis is enorm.

Uiteraard hebben we ook minder leuke dingen meegemaakt. Een aantal keer moesten we snel naar het ziekenhuis omdat Nynke of ik antibiotica of een infuus nodig had. Of voor controle na het auto-ongeluk in Melbourne. Gelukkig zijn we overal goed uit gekomen. We wachten alleen nog op de terugbetaling van $ 3.000 van de Australische autoverzekering. Ik hoop dat we dar geen nare nasmaak aan overhouden. Misschien leef ik door deze trip een of twee jaar korter, maar we hebben in een klap ongeveer 16 zomervakanties op rij gehad.

Op een gegeven moment werd bijzondere dingen meemaken voor ons de normaalste zaak van de wereld. Het was goed om weer naar huis te gaan. We hadden ook meer dan een jaar voornamelijk geleefd bij een temperatuur van 30-40 graden. Dat leek mij altijd geweldig, maar ik was blij toen het in Nederland herfst werd. Voor de verandering was het eens heerlijk fris!

Inmiddels zijn we alweer 5 maanden terug in Nederland. Nynke kon snel weer aan de slag met verstandelijk beperkte mensen en ik kon door de eindejaarsdrukte aan de slag op het hoofdkantoor van de beste speelgoedwebsite van Nederland.

Misschien denken jullie dat we na zo’n lange tocht in den vreemden geen zin meer hebben in rondreizen. Niets is minder waar. We hebben alweer heel veel nieuwe plannen gemaakt. Tot op heden is er daar een van overgebleven: over een aantal maanden met ons eigen busje rond te trekken door Europa. Waar we precies heen gaan bedenken we dan wel, maar het zal vast en zeker weer een groot avontuur worden. Dat is precies de reden dat we weer willen vertrekken uit Nederland: avontuur, ontdekken en leren!
Maar voorlopig blijven we nog even overwinteren in Holland.
We wensen jullie allemaal gezellige feestdagen en een mooi Nieuwjaar toe!

Nynke & Steven

  • 24 December 2014 - 23:50

    Mama:

    Lieve Steven en Nynke,
    Door jullie prachtige verhalen hebben jullie ons mee laten reizen en mee laten genieten van alles wat op jullie pad kwam.
    Het was een geweldig en spannend jaar voor jullie maar ik was heel blij dat ik jullie weer in mijn armen kon sluiten. Al weet ik nu al dat ik jullie weer ga missen .Kijk uit naar jullie volgende avontuur met de kamper door Europa.
    Ik weet dat ik weer ga genieten van de verhalen die daarop volgen.
    Heerlijk om nu met de voorpret van het voorbereiden van jullie reis bezig te zijn.
    Lieverds ik hou van jullie.
    Knuffel mama

  • 25 December 2014 - 00:05

    Marcel:

    hallo lieve mensen,
    jullie hebben ons het afgelopen jaar meegenomen op een prachtige reis door zuid oost Azie en de nieuwe wereld [ nieuw zeeland en australie ] Nu staat een nieuw avontuur voor de deur Misschien niet zo ver maar minstens zo avontuurlijk. We zijn heel benieuwd waar dit jullie gaat brengen.
    Blijf in ieder geval dicht bij jezelf. Dan kan er niets gebeuren.

  • 25 December 2014 - 00:27

    Mama:

    Ik ben eigenlijk net vergeten te zeggen dat ik dit een heel leuk samenvatting vind
    van jullie afgelopen reis, goed geschreven :) :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke & Steven

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 809
Totaal aantal bezoekers 155849

Voorgaande reizen:

07 Mei 2015 - 04 November 2015

Vrijheid blijheid met ons busje

28 Juli 2013 - 27 Juli 2014

Azië & Australië

25 Augustus 2012 - 16 September 2012

Marokko 2012

27 Augustus 2011 - 24 September 2011

Azie 2011: Singapore & Sulawesi

24 Juli 2010 - 28 Augustus 2010

Ghana

01 Augustus 2009 - 23 Augustus 2009

Malta e Sicilia

12 Juli 2008 - 25 Augustus 2008

Zuid-Amerika

25 April 2016 - 30 November -0001

Vive la France

Landen bezocht: